loading...
شمال سیتی| سایت تفریحی و سرگرمی
تبليغات
اعلانات

آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 195 سه شنبه 13 بهمن 1394 نظرات (0)

خودتون رو معرفی کنید ،از کدوم شهر و اسم مدرسه ؟
محمد حدادیان. شهر دزفول. دبیرستان شیخ انصاری (سمپاد)

 

رشته و دانشگاه انتخابی شما؟
هنوز قطعی نیست ولی احتمالا برق یا نرم افزار شریف

 

کارنامتون لطفا :

برای مشاهده کارنامه کلیک کنید

 

 

– درباره هر یک از این شش بازه زمانی به سولات جواب بدید:

(چگونه برای این بازه ها برنامه ریزی می کردید؟ // کدام آزمون شرکت میکردید؟ // چگونه هر درس را مطالعه میکردید؟ با توضیح )

– تابستان سال اول : هیچی

– تابستان سال دوم : المپیاد ریاضی و کامپیوتر

– تابستان سال سوم : المپیاد کامپیوتر

– سال تحصیلی چهارم : آزمون های کانون. هر جمعه ی آزمون، تمام مباحث آزمون بعد، امتحانای مدرسه، کارای درسی شخصی عقب مونده رو مینوشتم، برای هرکدوم تعداد تست و زمان مورد نیاز هم مینوشتم، بعد بین دو هفته تقسیم میکردم و زمان های جبرانی هم میزاشتم. درسای اختصاصی پیش دانشگاهی سر کلاس گوش میکردم و بعد مستقیم تست میزدم. درسای پایه با توجه به میزانی که یادم بود ازشون، یا درسنامه میخوندم یا مستقیم تست میزدم. عمومی 90 درصد زمانم به خوندن میرفت و تست کم میزدم. و عمومی آخرین درسایی بود که میخوندم و اول اختصاصی میخوندم. و البته ضررش رو توی کنکور بخاطر عمومی پایین دیدم که درحالی که اختصاصی هام در حد تک کشوری بود ولی عمومی…

– دوران طلایی نوروز: آزمون کانون. یه اردوی مطالعاتی بود رفتم یه هفته. اونجا میخوندم و روش خوندنم فقط و فقط زدن تست دوره ای و آزمونی یا تستای مارک دار بود. برای عربی آزمون میزدم از 60 آزمون گاج. برای ریاضی پایه تستای کنکور. برای فیزیک تست تالیفی از کتاب فیزیک جامع گاج. برای شیمی هم تا جایی که یادمه نرسیدم بخونمش. متاسفانه خیلی ساعت مطالعه م پایین اومد و نتیجه آزمونم هم بد شد.
– دوران جمع بندی: هر دو روز آزمون شبیه سازی کنکور میزدم. توی آزمونای جامع سنجش و کانون میرفتم با اولویت کانون. درسای اختصاصی رو هر مبحثی توی آزمونای شبیه سازی غلط داشتم چند تست از اون میزدم. توی درسای عمومی فقط میخوندم بازم و تست نمیزدم. کل کار همینجوری بود تا آخر.

 

– دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟
ادبیات: موضوعی گاج. املا لغت و تاریخ ادبیات نشرالگو
عربی: عربی سفید گاج
دینی: کتاب درسی و تست کنکور. از گاج میزدم و الگو هرکدوم حسش بود!
زبان: کیاسالار (البته در کل سال تحصیلی سرجمع 100 تست زبان زدم!!)
دیف و ریاضی پایه: دو جلدی الگو
تحلیلی: گاج
گسسته: خیلی سبز
هندسه 1: سیرتاپیاز گاج هندسه 2: الگو و هندسه جامع گاج
فیزیک: پایه و پیش گاج
شیمی: منبع اصلی گاج. نزدیکای کنکور نصف کتاب آزمون شیمی پایه فار هم زدم.

 

– آیا کلاسور ارزیابی پر می کردید ؟ چگونه بعد از هر آزمون رفع اشکال می کردید؟
نه! متاسفانه توی این زمینه خیلی بد کار کردم و رفع اشکال آزمونا در حد خوندن پاسخنامه و بررسی سوالات دامدار توی سایت بود

 

– منابع جمع بندی کنکورتون چی بود؟

خط ویژه های گاج بود بیشتر. البته جمعبندی گفتم که تست میزدم برای اختصاصی و عمومی هم میخوندم کتاب رو. جمعبندی آنچنانی با کتابها انجام ندادم.

 

– اگه دوباره کنکور بدید چه اشتباهی رو تکرار نمیکنید؟

توجه ویژه به عمومی و بیشتر کردن ساعت مطالعه

 

– نظرتون درباره درس خوندن گروهی ؟ مفید هستش ؟

اگه همه یک سطح باشن آره. ولی اگه شما قوی تر یا ضعیف تر از بقیه باشین نه مفید نیس.

 

– اگر داوطلبی در امتحانات نهایی نتیجه مناسب نگرفته باشد میتواند در کنکور سراسری موفق شود؟
بستگی داره موفقیت رو چی تعریف کنیم. یکی از دوستان من با درصدای کاملا شبیه من و معدل نهایی سه نمره کمتر من، رتبه کشوری کنکورش 10 برابر من بود. نمیخوام ناامیدتون کنم ولی واقعیتیه که هست. معدل بالای 18 رو میشه راحت جبران کرد و رتبه دورقمی آورد. ولی برای رتبه سه رقمی با معدل زیر 15، خیلی خیلی باید بالابزنید.

 

– روش مطالعه هر درس رو خیلی مفید و خلاصه میگید؟

دینی: کتاب درسی مطالعه و مطالعه و مطالعه

زبان: مرور هفتگی گرامر. مطالعه روزانه لغات. زدن مستمر ریدینگ.

عربی: خلاصه نویسی قواعد و نکته های ترجمه. زدن تست و از همه مهمتر بررسی خیلی خیلی زیاد تستها.

ادبیات: خوندن مستمر املا و لغت و تاریخ ادبیات. زدن تست آرایه به صورت هفتگی و بررسی دقیق پاسخنامه. زدن تست لغت و املا به صورت دوهفته یه بار. خلاصه نوشتن نکات زبان فارسی و بررسی تک تک گزینه ها و بررسی پاسخنامه و مشخص کردن نکات تستها توی همون صورت سوال. زدن تست قرابت از ادبیات موضوعی گاج! (محشره)

دیفرانسیل: تست زیاد! سر کلاس گوش بدید، بیاید چند تست تمرینی بزنید. بعد تست زیاد و زیاد و زیاد بزنید. خیلی روی وقتتون کار کنید که من به شخصه تستاش رو طول میکشید تا بزنم. برای ریاضی پایه هم همینطور.

گسسته و تحلیلی: دوری خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد از فرمول و نکته تستی! بدترین نکته و مشکل توی این درسا همینه. همش دنبال فرمولید. ولی ازتون خواهش میکنم یه بار توی عمرتون یه درس رو مفهومی حس کنید. اثباتای کتاب و تمریناش رو حفظ نکنید برای امتحان. خواهش میکنم یادشون بگیرید. تجسمتون رو بالا ببرید. خواهش میکنم.

هندسه پایه: یه دور فرمولا و تمرینای کتاب رو بخونید، بعدش تست بزنید از کتابای سخت. البته اگه میخواید جواب بدید توی کنکور. کتاب خوب با تست سخت هم براش نیس. بهترینشون تا الان سیرتاپیاز گاجه.

فیزیک: سر کلاس گوش بدید درس رو که کلیاتش رو یاد بگیرید. بعد فرمولارو بنویسید برای خودتون تا حفظ بشید. فرمولارو میتونید اثبات هم بکنید تا کاربردشون رو بفهمید. بعد بیاید و فقط تستای کنکور رو بزنید. فقط کنکور و سنجش. همین. و توصیه اکید اینکه سراغ نکته تستی نرید. این درس نکته های تستی کم کاربرد و مسخره زیاد داره. همین درسنامه های گاج نکته هاش کافی هست و بیشتر از این نیازی نیس واقعا.

شیمی: دو قسمته. حفظیات و مسائل. برای حفظیات یا خودتون خلاصه کنید یا از کتابی مثل خط ویژه گاج استفاده کنید. اینقد بخونید تا حالتون بهم بخوره ازش. برای مسائل، تا میتونید مسائل مختلف حل کنید. به یک کتاب اکتفا نکنید. مبتکران، گاج، خیلی سبز، فار، نشرالگو. هرکدوم بود بزنید فقط تستاش رو. پیشنهاد من اینه اول الگو رو کامل بزنید، بعدش برید سراغ بقیه کتابا برای پرکاری تستی. آزمون مسئله هم نزدیکای کنکور روزی یکی بزنید. سایت کانون گذاشته.

 

 

– روش شما برای مرور درس ها چه بود؟
عمومی: فقط میخوندم.
شیمی حفظیات: فقط میخوندم.
شیمی مسائل: آزمون میزدم.
فیزیک: فرمولارو میخوندم و جاهای کاربردشون رو تو ذهنم مرور میکردم. نزدیکای کنکور هم آزمون میزدم و از کتابای تست تالیفی دارن مث همون فیزیک جامع خیلی سبز که گفتم استفاده میکردم.
ریاضی: مرور نمیکردم زیاد. مروری اگه بود با آزمونای غیرحضوری یا مثلا آزمونای گزینه 2 میکردم. کار خاصی نمیکردم. فقط خط ویژه هاش رو توی عید خوندم و بعدش دیگه نخوندم.
هندسه تحلیلی هم جدا بگم که چون فرمولاش زیاده، فرمولاش رو میخوندم.

 

– نقش مشاور را درموفقیت تان چقدر میدانید؟به نظر شما لازم به مشاور هست یا نه؟

بهترین مشاور یه تازه-کنکور-داده است! روش برنامه ریزی و مطالعه دروس رو بهت بگه، بقیش رو خودت میتونی انجام بدی. یا مثلا اول هر دوره ی کنکور مثل عید، بهت توصیه هایی بکنه. غیر از این فکر نمیکنم به درد بخوره. البته برای بعضیا که باید زور بالاسرشون باشه خوبه مشاور بگیرن، ولی در غیر اینصورت یه دوست تازه-کنکور-داده کافیه. منم دوست خوبم کمکم میکرد هروقت گیج میشدم.

 

– شرکت در ازمون ازمایشی ضرورت دارد یا نه؟

بله

 

– تا به حال از درس خواندن خسته شده بودید یا نه؟ چند تا راهکار واسه افزایش انگیزه درس خواندن به داوطلبان پیشنهاد میکنید؟

خسته نشدم خدایی. چون به اندازه میخوندم. الان پشیمونم که چرا زیادتر نخوندم. ولی خب اینقدری نبود که خسته کنه منو درس خوندنم.
هیچ راهکاری وجود نداره. تنها دلیل نداشتن انگیزه، نخواستنه خیلی رک بگم. واقعا نمیخواید به اون هدفی که دارید برسید. وگرنه اگه اینو بخواید انگیزه از بین نمیره که بخواد به دست بیاد دوباره.
بعضی وقتا انگیزه نداشتن علتش عدم موفقیت توی آزموناست. توی اینجوری مواقع ریز بشید و ببینید چرا موفق نمیشید. مثلا توی خونه اگه درصدتون پایینه، ببینید چی میشه که سوال حل نمیشه؟ فرمول یادتون رفته؟ خلاقیت میخواد؟ راه حل طولانی بود بیخیال شدید؟
علت رو پیدا کنید و رفعش کنید، یکم که وضعتون بهتر شد، انگیزه چند برابر میشه. ولی بازم میگم، واقعا نمیخواید بهتون قول میدم ته دلتون به دانشگاه داغون راضی اید وگرنه انگیزه از بین نمیرفت.

 

– میزان ساعت خواب شما در شبانه روز چقدر بود؟

زیااااد! میگن 6 تا 8 ساعت بخوابید. من 8 تا 10 ساعت میخوابیدم.

 

– چند ساعت از هفته رو به تفریح اختصاص داده بودید؟

تفریحم فقط نت بود که متاسفانه زیاد وقت میگرفت. میومدم و یهو میدیدم زمان گذشته. از من میشنوید قطع کنید نت رو. هیچی از دست نمیدید.

 

– در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و پیش به چه میزان بود؟

دو درس دیفرانسیل و تحلیلی رو خودم بدون کلاس، از روی کتاب خوندم. بقیش پایه خوندم. در کل میشه گفت 90 درصد پایه 10 درصد پیش.

 

– چه بازه زمانی را برای رفتن به کلاس کنکور مناسب تر میدانید؟آیا کلاس کنکور لازم است؟

حداکثر 2 کلاس کنکور. و زمانش هم یا اول سال، یا در دوران جمعبندیه. ولی نرید بهتره. دیدم که میگم. توضیح بیشترم خواستید میدم.

 

– برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت چه میزان در موفقیت شما تاثیر داشت؟

خب خیلی. بدون برنامه مگه اصن میشه موفق شد؟؟ بلند مدت که همون کانون و اینا بود. یا مثن یه بازه ای مث دوران بعد از عید، بلند مدت رو این میشه گفت که مثلا با دوست خوبم که گفتم کمکم میکرد، برنامه ریختیم که تا 11 اردیبهشت درسا رو تموم کنم. کوتاه مدت هم که بالا گفتم بین دو هفته چطور درس میخوندم.
کلا برنامه ریزی رو جدی بگیرید. ساعت مطالعه رو خیلی میبره بالا.

 

– بهترین روش مرور دروس پایه در طول سال تحصیلی چیست؟

مرور؟ تست بزنید عاقا. کار خاصی میخواد مگه؟ تست بزنید. بالاخره یه روزایی بیکارید. ما 4 روز بیکار بودیم و مدرسه نداشتیم. 3 روز دادم به پایه میخوندم و تست میزدم. چیزایی که یادم رفته بود میخوندم، بقیه رو تست میزدم. همین.

 

– چند راهکار برای خلاصه نویسی مفید دروس؟

خودم خلاصه نکردم حقیقتش. ولی برای دینی و تاریخ و لغت، علامت زدن با ماژیک، برای عربی و زبان خلاصه کردن گرامر، برای شیمی خلاصه کردن حفظیات. برای فیزیک و تحلیلی هم خلاصه کردن فرمولا. البته برای شیمی یا عربی، خلاصه خیلی نیاز نیس، کتابای خلاصه ی بازار توی این دو درس خیلی خوبن.

 

– نسبت مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را چقدر میدانید؟

خودم 90 اختصاصی 10 عمومی بود. ولی شما جدی بگیرید. هرکی هنوز فکر میکنه عمومی تاثیر نداره، کارنامه میدم بهش که بخاطر عمومی، رتبه کشوریش نصف منه

 

– تقسیم بندی مطالعاتی شما چگونه بود؟ چه مقدار را به تست و چه مقدار را به مطالعه اختصاص میدادید؟

عمومی 90 مطالعه 10 تست، ولی اختصاصی برعکس. نزدیکای کنکور عمومی شد 100 درصد مطالعه و اختصاصی 100 درصد تست.

 

– میزان اهمیت دروس پایه و تاثیرشان در رتبه شما؟

واقعا این نیاز به گفتن داره؟ خب 60 درصد نمره مال دروس پایه است. خیلیا هم که از پس درسای پیش برنمیان بخاطر اینه که پایه بلد نیستن. پایه رو حتما تابستون ببندید. دانش آموزای غیرکنکوری هم حتما بترکونید و کلی سوال تشریحی حل کنید.

 

– به داوطلبانی که در سال های پایه درس نخواندند چه توصیه ای دارید؟

یه دوره برای خودشون مشخص کنن و تشریحی کار کنن درسای پایه رو. خیلی این موضوع رو توصیه میکنم. همین الان به یه شخصی که ایشالا رتبه 1 سال دیگه میشه، سوال تشریحی میدم. مثلا اثبات بهش میدم اثبات کنه توی هندسه. چون درس شما اینجوری قوی میشه.

 

مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟

راستش رو بگم؟ زیاد نبود. چون مطالعه م خوب نبود. مفید نبود. بی هدف بود. و اگه تابستونم بهتر میبود، الان رتبه کشوریم تک بود. چرا میگم بی هدف؟ چون مثلا درسی رو که توی تابستون کامل خوندم و تست زدم، دوباره مجبور شدم اسفند بخونمش. در حالی که میتونستم تابستون درسایی مث عمومی بخونم که توی کنکور ضربه زد بهم.

 

– چه دروسی باید درتابستان خوانده شود که اهمیت بیشتری دارد؟

آرایه. عربی 1. دینی 2. هندسه پایه. شیمی 2 و 3. هندسه پایه. دیفرانسیل و ریاضی پایه. فیزیک 3.

 

– مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور؟

قطعا پایه ی درسیِ خوبم بود که به دلیل المپیاد خوندن خیلی کمکم کرد. خیلی خیلی. که البته جاش اینجا نیس بگم چطوری!

 

– مهمترین توصیه ای که برای داوطلبان کنکور 95 برای استفاده از بازه ی زمانی پیش رو دارند ، چیست؟

اون درسایی که یکم بالاتر گفتم بخونید. و تشریحی اگه مشکل دارید حتما بخونید. اگه میبینید نمیتونید تست رو حل کنید، همین تابستون تشریحی کار کنید.

 ...............................................................................................................................................

دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد میکنید؟
توی رشته انسانی تمرکز روی کتاب درسی هست اما به طور کلی در ادبیات عمومی از پنج بحث نشر الگو ، توی عربی توضیحش مفصله که تو پست بعد توضیح میدم
توی دینی از کانون آبی و توی زبان از مبتکران. توی اختصای هام توصیه اکید من به استفاده از کانون آبی هست به شرطی که چاپ جدید باشه. البته نشر مشاوران هم خوبه. راستی کمال تشکر رو از گاج سبز ادبیات تخصصی پیش دانشگاهی رو دارم که به طور خودآموز به من قضایای سخت ادبیات تخصصی رو فهموند!

 

آیا کلاسور ارزیابی پر می کردید ؟ چگونه بعد از هر آزمون رفع اشکال می کردی؟
یه دفترچه داشتم که نکات ریز آزمون و کتاب درسی رو توش می نوشتم. به همه توصیه میکنم از همین اول تابستون یه همچین چیزی برای خودشون داشته باشن و حتما کاملش کنن تا بعد از عید دعا به جون خودشون کنن

 

منابع جمع بندی کنکورتون چی بود؟
نوشته هام اصلی ترین منابع بودن. البته کتاب های جمع بندی مهروماه هم بدردم خورد.

 

اگه دوباره کنکور بدید چه اشتباهی رو تکرار نمیکنید؟
از تفریحات بیهودم کم میکردم و بیشتر و بیشتر درس میخوندم و خودمو کمتر وقف مسائل حاشیه ای می کردم.

 

نظرتون درباره درس خوندن گروهی ؟ مفید هستش ؟
برای دوران کنکور مفید نیست و باعث میشه وقت آدم گرفته بشه و تمرکز هم کمتر.

 

اگر داوطلبی در امتحانات نهایی نتیجه مناسب نگرفته باشد میتواند در کنکور سراسری موفق شود؟

معدل خود من 17 بود! چیزی نیست که نشه جبرانش کرد. همت میخواد…

 

روش مطالعه هر درس رو خیلی مفید و خلاصه میگید؟
در ادبیات تاکیدمن روی آرایه و زبان فارسی با مرور این 2 مبحث در هر شب هست. عربی هم که مفصله. دینی هم با تسلط زیاد روی کتاب درسی تا جایی که با دیدن یه آیه بشه به راحتی متن درس مورد نظر رو ب ذهن آورد مفیده. توی زبان هم توصیه من اینه که هر متنی رو چه توی نت چه جای دیگه دیدید از دست ندید تا ریدینگتون همراه با لذت قدرتمند بشه. برای دروس اختصاصی کتاب مهم ترین منبعه تو انسانی. البته توی بعضی دروس مثل فلسفه و منطق باید هنگام خوندن تمام تمرکزتون روی کتاب باشه و بلافاصله بعد خوندن تست زده بشه تا مطلب جا بیفته.

 

نقش مشاور را درموفقیت تان چقدر میدانید؟به نظر شما لازم به مشاور هست یا نه؟
اهمیت چندانی ندارد. من خودم فرصت برابر تی وی رو می دیدم و برام کافی بود. به طور کلی مشاور بیشتر در مباحث انگیزشی تاثیر داره تا مسائل آموزشی.

 

شرکت در ازمون ازمایشی ضرورت دارد یا نه؟
بسیار ضرورت داره! حتما قلم چی شرکت کنید و بعد هر آزمون تک تک سوالاتش رو بررسی کنین. البته تعاونی سنجش هم شباهت زیادی داشت با کنکور امسال. اونم خوبه. در کل آزمون دادن لازمه

تا به حال از درس خواندن خسته شده بودید یا نه؟ چند تا راهکار واسه افزایش انگیزه درس خواندن به داوطلبان پیشنهاد میکنید؟
من اینقد به دروس انسانی علاقه داشتم که کمتر زمانی بود که خسته از درس خوندن بشم. با این حال توصیه من به بچه ها برای یک روز کاری شروع از درس هایی هست که بهش علاقه دارن تا بعد برسن به درسای دشوار تر. ضمن اینکه خواندن مصاحبه رتبه برترهام انگیزه بسیار بسیار زیادی میدهو خستگی رو رفع میکنه. بچه ها این موردو دست کم نگیرن!

 

میزان ساعت خواب شما در شبانه روز چقدر بود؟
بالغ بر 8 ساعتبچه ها اونقدی که لازم دارن خواب داشته باشن و از خوابشون نزنن…

 

چند ساعت از هفته رو به تفریح اختصاص داده بودید؟
روزانه حدود 2-3 ساعت با نت و تی وی و موبایل و این جور چیزا سروکار داشتم. ماهی یه بار هم میرفتم خارج از شهر تا حالم خوب شه!

 

در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و پیش به چه میزان بود؟
چون تا به حال حتی یک کلمه انسانی نخونده بودم از پایه شروع کردم و تقریبا تا آبان ماه پایه رو جمع کردم و بعد از اون به موازات پیش دانشگاهی پایه رو مرور میکردم.

 

چه بازه زمانی را برای رفتن به کلاس کنکور مناسب تر میدانید؟آیا کلاس کنکور لازم است؟
بچه های ریاضی و تجربی در صورتی که معلمین مدرسه ای خوبی ندارن لازمه که برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک به یه کلاس کنکور مطمئن مراجعه کنن. همین و بس. در هفته حداکثر 6 ساعت برای کلاس کنکور ساعت خوبیه برای این 2 رشته. اما به بچه های انسانی هیچ جوره کلاس کنکور توصیه نمیکنم چون وقتی رو که باید صرف مطالعه کنن رو اشغال میکنه!

 

بهترین روش مرور دروس پایه در طول سال تحصیلی چیست؟
مروری که آزمون های قلم چی روی پایه داره کافیه. فقط بچه ها باید عمق کارشونو تو پایه زیاد کنن تا از این بحث بتونن تستای زیادی رو زمین بزنن تو کنکور چون معمولا از پیش آسون تره…

 

چند راهکار برای خلاصه نویسی مفید دروس؟
توی دروسی مثل زیست و عربی نکته برداری از نکات مهم و تست خیز و یادداشت مطالب مهم آزمون ها و تست ها بهترین راه برای خلاصه برداریه. توی ریاضی و فیزیک هم یاداشت فرمول ها به همراه یک تست مربوطه راهکار مناسبی برای خلاصه نویسیه.

 

نسبت مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را چقدر میدانید؟
درصد خاصی قائل نیستم و با این درصدایی که گاها ارائه میشه مخالفم. دانش آموز باید برحسب نیازش ساعات مطالعه ش رو پخش کنه بین عمومی اختصاصی. حالا چه 80 – 20 باشه و چه 50 – 50 !

 

تقسیم بندی مطالعاتی شما چگونه بود؟ چه مقدار را به تست و چه مقدار را به مطالعه اختصاص میدادید؟
توی انسانی مطالعه مهم تره در نتیجه غالب اوقات میخوندم و اگر وقت داشتم توی درسی مثل فسلفه و ریاضی و عربی تست هم میزدم. اما توی ریاضی و تجربی تست بسیار مهم تر از خوندنه…

 

میزان اهمیت دروس پایه و تاثیرشان در رتبه شما؟
همین دروس پایه که زود تموم کرده بودمشون منو کشوندن بالا. چون هم آسون ترن و هم پر سوال تر.

 

به داوطلبانی که در سال های پایه درس نخواندند چه توصیه ای دارید؟
حتما حتما حتما! سعی کنن تو تابستون نقاط ضعفشون تو پایه رو برطرف کنن تا از مهر دغدغه ی بلد نبودن پایه رو نداشته باشن!

 

مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟
حس اعتماد به نفس و عدم نگرانی کسی که تابستون پرباری داشته کمکش میکنه که بقیه سال رو هم با انرژی ادامه بده. البته من متاسفانه تابستون رو بیشتر در مورد مسائل حاشیه ای پیرامون انسانی گذروندم!

 

چه دروسی باید درتابستان خوانده شود که اهمیت بیشتری دارد؟
آرایه های ادبی ، زبان فارسی ، ترجمه عربی ، قافیه و عروض ادبیات تخصصی ، منطق و اقتصاد. ( این ها در اولویت هستن چون معمولا بچه ها مشکلات زیادی باهاشون دارن. )

مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور؟
تلاش بسیار بالا ( البته اگه به قبل برگردم بیشتر تلاش میکنم. ) روحیه دادن های بی دریغ مادر و خواهرم و صد البته علاقه ی بی نهایت به علوم انسانی که هیچ وقت منو سیراب نمیکنه!

 

مهمترین توصیه ای که برای داوطلبان کنکور 93 برای استفاده از بازه ی زمانی پیش رو دارند ، چیست؟
تروخدا اسیر مسائل حاشیه ای مثل معدل نشید که بدجور به ضررتون میشه. تا میتونید زیاد بخونید و به خودتون تلقین خستگی رو نکنین. به بالایی اعتماد داشته باشین، اونم نه زبونی بلکه قلبی. نت هم کمتر بیاید که جز تلف کردن وقت چیزی عاید آدم نمیکنه ( البته سایت هایی مثل کنکور مستئنی هستند)

 ..........................................................................................................................................................

خودتون رو معرفی کنید ،از کدوم شهر و اسم مدرسه ؟
محمدجواد طبی کبیر…از شهر صالح اباد همدان…مدرسه ی امام خمینی(ره)
رتبه ی 31 منطقه ی 3

 

کارنامه تون لطفا :

برای مشاهده کارنامه کلیک کنید

 

رشته و دانشگاه انتخابی شما؟
مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف

 

– درباره هر یک از این شش بازه زمانی به سولات جواب بدید:

(چگونه برای این بازه ها برنامه ریزی می کردید؟ // کدام آزمون شرکت میکردید؟ // چگونه هر درس را مطالعه میکردید؟ با توضیح )

 

– تابستان سال اول:کلا زیاد درگیر کنکور نبودم و هنوز با تست و درس خو نگرفته بودم

– تابستان سال دوم:در این بازه که انتخاب رشته کردم در ازمون های کانون هم ثبت نام کردم(بهترن زمان برای ثبت نام در ازمون از نظر من) ترازم زیاد بالا نبود اون اوایل(تقریبا 4600)…البته یکم هم دلسرد شده بودم(چون نتیجه نمیگرفتم)…کلا در این بازه درحال اشنا شدن با درس خوندن بودم

– تابستان سال سوم:در این بازه تقریبا به نتیجه ی دلخواهم رسیده بودم(تراز7000) بیشتر درس های سال دوم رو مرور کردم و کمی هم برای سال سوم پیشخوانی کردم(ساعت مطالعه روزی 4الی 5ساعت)

– سال تحصیلی چهارم:در این سال با برنامه ی کانون پیش اومدم و ساعت مطالعم در روزهای تعطیل9وروز هایی که مدرسه داشتم6ساعت بود

– دوران طلایی نوروز:روزانه 9 ساعت میخوندم و بیشتر به درس هایی که جامونده بود یا نخونده بودم میرسیدم

 

– دوران جمع بندی:برای من یکماه بود…هرروز یک کنکور رو کار میکردم(دقیقا زمان بندی و نحوه ی کنکور دادنم رسمی بود) همچنین علاوه بر کنکورهای ریاضی کنکور های همه ی رشته ها رو متناسب با درس و بودجه ی ریاضی کار کردم(البته از سال88 به بعدرو)گاها میشد که در یک روز چندین مجموعه رو کارکرده باشم..درکل مهمترین دوره برای کنکور بود به نظرم…بچه ها در دوره فقط دلسرد نشید همین

 

 

– دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟

ادبیات:سبز گاج و اون اواخر کتاب موضوعی گاج

عربی:فوت و فن و خاکستری گاج و(کلا هرچی میومد دستم میخوندم تو عربی چون نقطه ضعفم بود)

دینی:خاکستری گاج(البته بدون پاسخنامه تشریحی)

زبان:برای زبان من زیاد وقت نذاشتم(اولا وقت نداشتم دوما میدونستم که میتونم درحد 40 50 بزنم) ولی بازم سبز گاج و خاکستریش رو خوندم
حسابان و دیفرانسیل:ابی کانون و گاج

هندسجات:اکثرا کتاب های گاج ولی در بعضی مواقع کتاب های دیگه ای هم میخوندم که هرکسی خواست میتونم معرفی کنم

گسسته:خیلی سبز و کمی هم گاج

فیزیک :گاج خاکستری(توصیه ی اکیدم رو این کتابه چون خودم ازش نتیجه گرفتم و دلایل زیادی هم برای انتخاب این کتاب داشتم)

شیمی:مبتکران و کمی هم گاج(البته تو این دروس ریزه کاری هایی هم هست که تو تاپیک بیشتر توضیح میدم

 

 

– آیا کلاسور ارزیابی پر می کردید ؟ چگونه بعد از هر آزمون رفع اشکال می کردید؟
من برای خودم چندتا کلاسور داشتم که نکات و خلاصه هامو توش مینوشتم…بعد از هرازمون هم سوالاتی که اشتباه زده بودم رفع اشکال میکردم و اگه نکته ای داشت تو اون کلاسورهام مینوشتم…من حتی سوالاتی رو هم که درست زده بودم باز مرور میکردم

 

– منابع جمع بندی کنکورتون چی بود؟

دور دنیا در 4 ساعت گاج

 

– اگه دوباره کنکور بدید چه اشتباهی رو تکرار نمیکنید؟

عمرا اگه دوباره کنکور بدم…به زبان بیشتر اهمیت میدم…البته به نظر خودم من برای کنکور تمام تلاشم رو کردم و اشتباهی هم اگه بوده فک نکنم زیاد به چشم بیاد

 

– نظرتون درباره درس خوندن گروهی ؟ مفید هستش ؟

راستش تو کلاسمون دوست یا دانش اموزی نبود که اهل درس باشه به همین خاطر من بیشتر انفرادی خوندم…چون تجربشو ندارم نمیدونم خوبه یا بد

اگر داوطلبی در امتحانات نهایی نتیجه مناسب نگرفته باشد میتواند در کنکور سراسری موفق شود؟صدرصد من خودم نمونه ای از اون داوطلبا هستم…معدل من18.97شد که درمقایسه با هدفی که داشتم خیلی کم بود…الان هم کارنامه ها تو سایت کانون موجوده اگه مشاهده کنید متوجه میشید که درصد هام درحد رتبه 9 و 10 هستش ولی خب تاثیر معدل!!! به نظر من کنکور خیلی مهمتره اگه داوطلبی حتی با نمره ی کم تلاش کنه میتونه به نتیجه ی دلخواهش برسه

 

– روش مطالعه هر درس رو خیلی مفید و خلاصه میگید؟

اینو تو تاپیک جدا جدا میگم(البته اگه اجازه بدید)

 

– روش شما برای مرور درس ها چه بود؟

بیشتر خلاصه هام و کلاسورم رو میخوندم و تست های نشانه دار رو دوباره مرور میکردم

 

– نقش مشاور را درموفقیت تان چقدر میدانید؟به نظر شما لازم به مشاور هست یا نه؟

عقل انسان بهترین مشاوره…راستش من خودم زیاد مشاوره نمیگرفتم بلکه از کارها و روش ها ی رتبه های قبل برای خودم به یک جمع بندی میرسیدم…روش هام رو خودم پیدا کردم و سعی کردم خودم از خودم یاد بگیرم(چقد خودم گفتم)

 

– شرکت در ازمون ازمایشی ضرورت دارد یا نه؟

ضروری نیس ولی اگه باشه خوبه

 

– تا به حال از درس خواندن خسته شده بودید یا نه؟

چند تا راهکار واسه افزایش انگیزه درس خواندن به داوطلبان پیشنهاد میکنید؟بله تا دلتون بخواد..من مشکلات زیادی داشتم تو زندگی شخصیم… خیای جاها خسته شدم(حتی کار به کتک کاری با کتابام هم رسید)ولی هربار دوباره بلند شدم و با کمک خدا دوباره شروع کردم…انگیزه ی هرکسی تو زندگیه و افکار شخصیش نهفتس ولی توصیه ی من اینه که تو این موارد سعی کنید خوش بین باشید(نیمه ی پر لیوان رو ببینید)

 

– میزان ساعت خواب شما در شبانه روز چقدر بود؟

تقریبا8ساعت

چند ساعت از هفته رو به تفریح اختصاص داده بودید؟

سال اخر زیاد تفریح نداشتم ولی به طور میانگین هفته ای 3تا 4 ساعت

 

– در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و پیش به چه میزان بود؟

من فقط دروس پایه رو خوندم و گسسته و دیفرانسیل رو پیشخوانی کردم(که بزرگترین اشتباه کنکورم بود…شما هیچ وقت این کارو نکنید..منظورم اینه که به جای گسسته و دیفرانسیل،هندسه تحلیلی و شیمی رو پیشخوانی کنید)(حالا درموردش بعدا توضیح میدم)

 

– چه بازه زمانی را برای رفتن به کلاس کنکور مناسب تر میدانید؟آیا کلاس کنکور لازم است؟

من کلاس کنکور نرفتم(ینی شرایطش رو نداشتم)

 

– برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت چه میزان در موفقیت شما تاثیر داشت؟

خیلی…بلندمدت که کنکورم بود و کوتاه مدت رو هم با توجه به ازمون مشخص میکردم…یه جورایی باعث میشد با خودم رقابت کنم

 

– بهترین روش مرور دروس پایه در طول سال تحصیلی چیست؟

استفاده از کلاسور هایی که خودمون مینویسیم…نه جزوه ای نه کتابی بهتر از کتابی که خودمون نوشتیم نیس

 

– چند راهکار برای خلاصه نویسی مفید دروس؟

تو این مورد سعی کنید برای خودتون خلاصه بنویسید نه دیگران!!!بعضی ها از همه جای کتاب خلاصه برمیدارن که خلاصه هاشون حجیم تر از کتاب میشه!!سعی کنید از نکاتی که برای شما مهمه و احساس میکنید طیف وسیعی از سوالات کنکور رو دربر میگیره رو بنویسید

 

– نسبت مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را چقدر میدانید؟

1به3…اختصاصی ها خیلی مهمترن..البته این به معنی مهم نبودن عمومی ها نیس…من خودم که بیشتر به اختصاصی ها توجه داشتم و بعد عید هم بیشتر به عمومی ها توجه کردم

– تقسیم بندی مطالعاتی شما چگونه بود؟

چه مقدار را به تست و چه مقدار را به مطالعه اختصاص میدادید؟ببینید برای هردرس متفاوت بود…من یک اصل برای خودم داشتم و اون هم این بود بهترین درسنامه،پاسخ تست های کنکور است…به طور مثال من سعی میکردم درس فیزیک رو با حل تست یاد بگیرم تا خوندن ده باره ی جزوه!!

 

– میزان اهمیت دروس پایه و تاثیرشان در رتبه شما؟

هردرسی اهمیت خاص خودشو داره…دراین حد بدونید که اگه دروس پایه نبود پازل رتبم جور نمیشد

 

– به داوطلبانی که در سال های پایه درس نخواندند چه توصیه ای دارید؟

هنوز هم دیر نیس…مهم اینه که تا اخرین لحظه درمیدان بمانید

مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟

تابستان یک بازه ای هست که اکثر دانش اموزان درس نمیخوانند(یا کم میخوانند)…من خودم به شخصه تابستان رو خیلی موثر میدونم..شاید یکی از دلایلی که من دروس رو فراموش نکردم مرورشان در تابستان بود

 

– چه دروسی باید درتابستان خوانده شود که اهمیت بیشتری دارد؟

دروسی که به وقت و حوصله ی بیشتری نیاز دارد…مانند دروس محاسباتی و مفهومی(برای هرداوطلب این دروس متفاوت هستند)

 

– مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور؟

توکل داشتن به خدا و ناامید نشدن(تا اخرین لحظه جنگیدن)

 

– مهمترین توصیه ای که برای داوطلبان کنکور 95 برای استفاده از بازه ی زمانی پیش رو دارند ، چیست؟

برای چندمین بار میگم تا اخرین لحظه بجنگید…نتیجه مهم نیس مهم اینه که شما تمام تلاشتون رو بکنید

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 273
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 1,066
  • بازدید ماه : 2,429
  • بازدید سال : 35,196
  • بازدید کلی : 303,113